Z myślą o zapewnieniu jak najwyższej jakości realizowanych usług oraz zadowolenia naszych klientów Wprowadzenie rozwiązań w zakresie zarządzania jakością w system zarządzania w administracji publicznej przyczynia się do podniesienia efektywności i jakości usług publicznych. Posiadany certyfikat obowiązuje w zakresie:
Uzyskanie certyfikatu stanowi potwierdzenie, iż zarządzanie powierzonymi Funduszowi środkami odbywa się pod stałym nadzorem, wg ściśle określonych procedur, zapewniających skuteczne spełnianie ustalonych wymagań jakościowych. Realizację celów dotyczących jakości, w tym uzyskanie zadowolenia naszych klientów, umożliwia Polityka Jakości stosowana w Funduszu.
|
|
Załączniki:
Prezes Zarządu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
w Zielonej Górze zobowiązuje się do prowadzenia polityki jakości odpowiedniej do realizacji misji i celów działalności Funduszu.
Celem generalnym Funduszu jest poprawa stanu środowiska i zrównoważone gospodarowanie jego zasobami przez stabilne, skuteczne i efektywne wspieranie przedsięwzięć i inicjatyw służących środowisku. Misja Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze została ogólnie zdefiniowana jako skuteczne wspieranie działań na rzecz środowiska. Jako instytucja wspierająca konkretne działania przyczynia się do realizacji polityki ekologicznej regionu,
a pośrednio polityki ekologicznej państwa.
Osiągnięcie celów Fundusz realizuje poprzez:
- dążenie do stabilnego, stałego zapewniania środków na realizację celów środowiskowych,
- dbanie o skuteczne i możliwie efektywne wykorzystywanie powierzonych środków publicznych oraz umożliwienie podmiotom maksymalnej absorpcji bezzwrotnych funduszy Unii Europejskiej,
- wspieranie przedsięwzięć inwestycyjnych i pozainwestycyjnych
- wspieranie działań służących kreowaniu postaw ekologicznych, poszanowania wartości środowiska naturalnego, stosownie do konstytucyjnej zasady zrównoważonego rozwoju.
Polityka jakości polega na:
- przestrzeganiu obowiązujących przepisów prawnych i innych regulacji we wszystkich obszarach działania,
- rozumieniu „jakości” jako zgodności z wymaganiami dotyczącymi wyrobów i usług,
- tworzeniu ram do ustanowienia i przeglądu celów dotyczących jakości,
- uwzględnianiu w procesie ustanawiania zasad funkcjonującego systemu zarządzania jakością oraz planowania działalności Funduszu, określonych i przewidywanych wymagań klienta oraz jednostek, z którymi Fundusz współpracuje w realizacji zadań,
- ciągłym doskonaleniu skuteczności systemu zarządzania jakością, oraz iż jakość tworzy się na każdym stanowisku pracy,
- zapewnieniu kompetentnego personelu, dostępności szkoleń, właściwej organizacji pracy i sprawnej komunikacji, warunkujących właściwą jakość pracy i skuteczną współpracę z klientami,
- zapewnieniu odpowiedniej infrastruktury i środowiska pracy, niezbędnych do sprawnej realizacji zadań,
- systematycznym monitorowaniu zadowolenia klienta, procesów iwyrobó, w celu zapewnienia spełnienia wymagań klienta,
- szerokim rozpowszechnianiu wśród potencjalnych klientów wiedzy o kryteriach i zasadach dofinansowywania zadań
- udzielaniu pomocy wnioskodawcom ubiegającym się o dofinansowanie z funduszy unijnych - na etapie określania zakresu zadań, przygotowania instytucjonalnego oraz wyboru właściwego programu operacyjnego i źródła finansowania.
Prezes Zarządu WFOŚiGW w Zielonej Górze przyjmuje pełną odpowiedzialność za realizację przedstawionej wyżej polityki jakości. Zapewnia, iż polityka jakości została zakomunikowana wszystkim pracownikom, którzy w efekcie dobrze ją rozumieją i stosują przy wykonywaniu przypisanych zadań. Polityka jakości będzie regularnie przeglądana pod katem jej przydatności do realizacji ustanowionych celów. Jej stosowanie umożliwi uzyskanie zadowolenia klientów ze sprawności i przejrzystości procesu realizacji usługi oraz utrzymanie pełnej wiarygodności w zakresie dostosowania systemu zarządzania jakością do standardów światowych.