Wstępny nabór wniosków o dofinansowanie
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze przystępuje do realizacji w roku 2023 Programu priorytetowego NFOŚiGW: „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest” i ogłasza wstępny nabór wniosków o dofinansowanie na rok 2023.
Termin wstępnego naboru wniosków: 30 listopada 2022 r. (decyduje data stempla pocztowego)
Program adresowany jest do jednostek samorządu terytorialnego:
- na terenie których przeprowadzono inwentaryzację wyrobów zawierających azbest, oraz
- posiadających opracowany i przyjęty uchwałą Rady Gminy gminny program usuwania azbestu.
Dofinansowanie w formie dotacji jest przeznaczone na usuwanie wyrobów zawierających azbest znajdujących się na terenie gminy (bez ograniczeń dotyczących własności posesji, z których są usuwane odpady zawierające azbest). Kosztami kwalifikowanymi są koszty demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwienia lub zabezpieczenia odpadów zawierających azbest planowane do poniesienia po dniu 1 stycznia 2023 r.
Wstępnie określona wysokość dofinansowania w odniesieniu do kosztów kwalifikowanych jest uzależniona od wskaźnika G za 2021 rok (wskaźnik dochodów podatkowych na jednego mieszkańca w gminie, o którym mowa w ustawie z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego tj. Dz.U. z 2018 r. poz. 1530, z późn. zm.). i wynosi odpowiednio:
- do 100% kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia dla gmin o wartości wskaźnika G określonego dla roku poprzedzającego rok złożenia wniosku nie większej niż 1500,
- do 70% kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia dla gmin o wartości wskaźnika G określonego dla roku poprzedzającego rok złożenia wniosku w przedziale powyżej 1500 do 2000,
- do 40% kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia dla gmin o wartości wskaźnika G określonego dla roku poprzedzającego rok złożenia wniosku powyżej 2000.
Koszt kwalifikowany nie może przekroczyć iloczynu 700 zł i sumy całkowitego efektu ekologicznego, wyrażonego w Mg unieszkodliwionych odpadów zawierających azbest (700 zł/Mg). W ramach Programu Fundusz zrefunduje koszty kwalifikowane poniesione przez Gminę - do wysokości kwoty dotacji określonej w umowie dotacyjnej.
W terminie do 30 listopada 2022 r. (decyduje data stempla pocztowego) należy złożyć w Funduszu wstępny wniosek o dofinansowanie, na podstawie którego w terminie do 31.03.2023 r. zostanie podpisana z gminą umowa o dofinansowanie na rok 2023 (umowa zostanie przesłana do gminy). Po zrealizowaniu zadania przez gminę w roku 2023, w przypadku zmiany danych dotyczących ilości odpadów, kosztów realizacji zadania, wysokości dofinansowania, wskaźnika G, terminu realizacji zadania, zostanie podpisany z gminą aneks do umowy o dofinansowanie.
Harmonogram realizacji Programu w roku 2023
Lp. |
Etap |
Termin |
1. |
Ogłoszenie o naborze wniosków |
10.2022 r. |
2. |
Wstępny nabór wniosków |
30.11.2022 r. (decyduje data stempla pocztowego) |
3. |
Podpisanie umów o dofinansowanie |
31.03.2023 r. |
4. |
Realizacja zadania (umowa z wykonawcą) |
Termin umożliwiający złożenie kompletnego wniosku do Funduszu |
5. |
Wniosek ostateczny z załącznikami |
15 września 2023 r. (decyduje data stempla pocztowego) |
6. |
Aneks do umowy o dofinansowanie (jeśli będzie konieczny) |
wrzesień-październik 2023 r. |
7. |
Wniosek o wypłatę środków/rozliczenie zadania |
listopad 2023 r. |
8. |
Wypłata środków przez Fundusz |
listopad /grudzień 2023 r. |
Wskaźnik dochodów podatkowych >> LINK
Kontakt do Funduszu: 68 419 6937, 68 419 6900