W dniu 29.11.2024 r. WFOŚiGW w Zielonej Górze ogłasza nabór wniosków w ramach Programu „Usuwanie skutków powodzi 2024 r”.
Celem Programu jest wsparcie zadań realizowanych na obiektach ochrony środowiska
i gospodarki wodnej, dotyczących usuwania skutków powodzi, jaka wystąpiła w województwie lubuskim w 2024 r.
Beneficjenci Programu: jednostki samorządu terytorialnego oraz podmioty świadczące usługi publiczne w ramach realizacji zadań własnych jst z terenu województwa lubuskiego, które realizują przedsięwzięcie na obszarze, na którym wprowadzono stan klęski żywiołowej w 2024 r.
Pomoc finansowa Wojewódzkiego Funduszu przeznaczona jest na:
sfinansowanie zadań na obiektach ochrony środowiska i gospodarki wodnej, dotyczących likwidowania skutków powodzi, jaka wystąpiła w województwie lubuskim w 2024 r., pomniejszone o wartość przysługującego wnioskodawcy ubezpieczenia obejmującego te obiekty.
Dofinansowanie przeznaczone jest na zadania określone zgodnie z art. 400a.1. ustawy Prawo ochrony środowiska. W pierwszej kolejności przyznawane będzie na sfinansowanie usunięcia skutków powodzi na kluczowych obiektach ochrony środowiska i gospodarki wodnej, takich jak oczyszczalnie ścieków, ujęcia i stacje uzdatniania wody, przepompownie ścieków, sieci wodno-kanalizacyjne.
Dla wszystkich zadań elementem obligatoryjnym jest umieszczenie w widocznym miejscu realizacji zadania tablicy informacyjnej o wymiarach min. A1 oraz opublikowanie na własnej stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych informacji o dofinansowaniu ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej z logo WFOŚiGW oraz logo NFOŚiGW.
Okres kwalifikowalności kosztów od 13.09.2024 r. do 31.12.2026 r.
Dofinansowanie: dotacja do 100% kosztów kwalifikowanych, z zastrzeżeniem, iż:
- wartość szacunku szkód, przeprowadzona zgodnie z kompetencjami przez Wojewodę Lubuskiego lub dyrektora regionalnego zarządu gospodarki wodnej, wynosi co najmniej 100 tys. zł,
- iloraz wartości szacunku szkód powodziowych pomniejszonej o wartość przysługującego wnioskodawcy ubezpieczenia do wartości dofinansowania inwestycji powinien wynosić co najmniej 1,0.
Termin naboru: Wnioski wraz załącznikami należy składać w siedzibie WFOŚiGW w Zielonej Górze - ul. Miodowa 11, 65-602 Zielona Góra lub poprzez ePUAP, w terminie od 29.11.2024 r. do 07.01.2025 r.
Realizacja zadań możliwa jest do 31.12.2026 r.
Budżet Programu wynosi 5 000 000,00 zł.
Link do dokumentów dotyczących Programu oraz wzory wniosków o dofinansowanie i załączników.