Beta

Usuwanie i zagospodarowanie odpadów porzuconych

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze w dniu 28 września 2023 roku ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie w ramach Programu Priorytetowego pn. „Usuwanie i zagospodarowanie odpadów porzuconych”.

W Programie uczestniczyć mogą:

  1. jednostki samorządu terytorialnego,
  2. inne organy właściwe do usunięcia odpadów w myśl art. 26a ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach

z terenu województwa lubuskiego.

W ramach Programu Fundusz dofinansuje przedsięwzięcia dotyczące ograniczenia zagrożeń dla życia ludzi lub możliwości zaistnienia nieodwracalnych szkód w środowisku spowodowanych porzuconymi odpadami, w formie dotacji w wysokości do 100%. Szczegółowy zakres przedsięwzięć wskazany został w Programie Priorytetowym.

W celu uzyskania dofinansowania należy złożyć w Funduszu wniosek o dofinansowanie. Nabór wniosków trwa od dnia ogłoszenia naboru do 27 października 2023 r. lub do wyczerpania środków.

Za datę złożenia wniosku uznaje się:

  • datę wpływu papierowej postaci wniosku do WFOŚiGW w Zielonej Górze jeżeli  wniosek  o  dofinansowanie  został  dostarczony przez Wnioskodawcę lub przedstawiciela Wnioskodawcy osobiście albo za pośrednictwem kuriera lub
  • datę nadania papierowej  postaci  wniosku w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (w latach  2016-2025 funkcję operatora wyznaczonego w rozumieniu tej ustawy pełni Poczta Polska S.A.), lub
  • datę wysłania wniosku na skrzynkę podawczą WFOŚiGW w Zielonej Górze znajdującą się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).

Aktualne dokumenty Programu:

  1. Program Priorytetowy – uchwała Rady Nadzorczej Funduszu
  2. Wniosek o dofinansowanie
  3. Lista wymaganych załączników
  4. Wniosek o wypłatę
  5. Rozliczenie końcowe