Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze w dniu 28 września 2023 roku ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie w ramach Programu Priorytetowego pn. „Usuwanie i zagospodarowanie odpadów porzuconych”.
W Programie uczestniczyć mogą:
- jednostki samorządu terytorialnego,
- inne organy właściwe do usunięcia odpadów w myśl art. 26a ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach
z terenu województwa lubuskiego.
W ramach Programu Fundusz dofinansuje przedsięwzięcia dotyczące ograniczenia zagrożeń dla życia ludzi lub możliwości zaistnienia nieodwracalnych szkód w środowisku spowodowanych porzuconymi odpadami, w formie dotacji w wysokości do 100%. Szczegółowy zakres przedsięwzięć wskazany został w Programie Priorytetowym.
W celu uzyskania dofinansowania należy złożyć w Funduszu wniosek o dofinansowanie. Nabór wniosków trwa od dnia ogłoszenia naboru do 27 października 2023 r. lub do wyczerpania środków.
Za datę złożenia wniosku uznaje się:
- datę wpływu papierowej postaci wniosku do WFOŚiGW w Zielonej Górze jeżeli wniosek o dofinansowanie został dostarczony przez Wnioskodawcę lub przedstawiciela Wnioskodawcy osobiście albo za pośrednictwem kuriera lub
- datę nadania papierowej postaci wniosku w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (w latach 2016-2025 funkcję operatora wyznaczonego w rozumieniu tej ustawy pełni Poczta Polska S.A.), lub
- datę wysłania wniosku na skrzynkę podawczą WFOŚiGW w Zielonej Górze znajdującą się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
Aktualne dokumenty Programu:
- Program Priorytetowy – uchwała Rady Nadzorczej Funduszu
- Wniosek o dofinansowanie
- Lista wymaganych załączników
- Wniosek o wypłatę
- Rozliczenie końcowe